Rak & ärlig?

Godkväll! Jag funderar mycket kring det här med att vara rak och ärlig. Det ska inte bli långdraget jag lovar, men jag vill ändå skapa någon slags tanke.

Om du fick veta i förväg att det skulle krävas något av dig, tid/pengar/energi, för att få något som du verkligen ville ha… Skulle du inte vilja kunna kalkylera det själv i förväg? Istället för att sätta igång processen och känna att målet är inom räckhåll, men så juste! Så var det den där lilla detaljen med att du måste lägga tid/pengar/energi för att nå dit… Förstår ni vad jag menar?

Det är en balansgång i mitt yrke hela tiden och det kan ALDRIG komma fram för mycket information vid en konsultation, tycker jag. Men ÄNDÅ så finns det ALLTID något som kan glömmas eller som kunden inte uppfattar tydligt nog. Så, istället för att försöka ta beslut ÅT kunden (vilket faktiskt är det man gör när man inte lägger alla kort på bordet och istället vinklar informationen åt det håll du TROR kunden skulle gå ändå), prova att förklara allt, den veckan som nu kommer. Det spelar ingen roll vilken bransch, men lägg fram ALLT du kan och vet, avvakta och låt kunden svara själv. Du kanske kommer bli förvånad.

Berätta hur det gick!

Jag tar upp det för att jag får ofta kommentaren om att jag är väldigt rak och ärlig, och då undrar jag lite… Är de andra oärliga? De som inte berättar att silvershampoo inte alls kan rädda den gula situationen som uppstår när man bleker svart hår. Eller att man inte kan ljusa upp mer än tre steg med något annat än blekning för att få ett kallt slutresultat….

Och kolla min senaste vlogg om du vill, där pratar jag lite mer om att förklara för kunden att hon KAN få det hon vill ha, men det kostar så och så mycket mer. Valde hon att göra det ändå?

Skriv något

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.